onsdag 6. februar 2013

Bloggtørken er over...

Utrolig hvor fort tiden går når man har det gøy! Plutselig var det gått flere måneder siden forrige blogginnlegg, jeg har nesten ikke merket det (sett bort fra at min mamma til tider har bemerket det...).

Mye har skjedd siden november. Vi har feiret fireårsdagen til storgutt, kan ikke skjønne at den lille babyen er blitt en stor, flott storebror på fire år!

Det er utrolig gøy å se hvordan han tar storebrorrollen så alvorlig, og at han er et stort forbilde for lillebroren sin allerede. Gleden er enorm hver dag når han kommer hjem til lillegutt fra barnehagen! Og så er det jo utrolig gøy å vise alle de andre barna i barnehagen den fine lillebroren sin! :)

Nå har jeg akkurat trykket på "send"-knappen til barnehagesøknaden til lillegutt, også dét helt ufattelig! Tenk at han straks er 10 måneder!

Plutselig er vi inne i en fase hvor vi aktivt må forholde oss til hans "annerledes-het", vi søker barnehageplass på særskilt grunnlag, og samtidig skal søknad til NAV om grunn- og hjelpestønad inn. En ny verden for oss, og det er ikke helt enkelt å vite hva som er tilstrekkelig dokumentasjon. Vi får vel bare begynne i en ende, og ettersom jeg forstår det, belage oss på å måtte anke vedtak (les: avslag) fra NAV. Helt utrolig hva enkelte opplever å måtte kjempe seg til i det systemet der. Jeg holder meg foreløpig positivt innstilt (eller var det naiv?), og tenker at det ikke skal bli så vanskelig... ;)

Godt er det i allefall at lillegutt fortsatt er en aktiv og positiv krabat; nå har han til og med begynt å ake/trekke seg fremover på gulvet med småarmene sine! Helt fantastisk! :) Men må innrømme at det hadde vært godt å komme i kontakt med noen som har erfaring med hvordan livet kan bli med to korte armer, og noen færre fingre enn gjennomsnittsmennesket... Vet nå om mange med dysmeli i én arm, men ikke to sån som lillegutt.

Jeg skal prøve å få poblisert en video av hvordan han forflytter seg på gulvet, men foreløpig er jeg sjelden på bloggen via pc , så det får bli med litt bilder av goguttrne foreløpig!















1 kommentar:

  1. Hei! Så hyggelig at du er tilbake. Dere har virkelig to kjempeflotte gutter! Skjønner godt du ønsker deg kontakt med andre i samme situasjon. Fins det ikke noe forbund/forening for dysmeli som kanskje kan hjelpe, både med kontakt til andre og nav-mølle-hjelp? Klem

    SvarSlett